Zespół Szkół im. Cypriana Kamila Norwida w Dzierzgoniu

• Zmniejsz rozmiar czcionki

Pożegnanie absolwentów 2016

Email Drukuj PDF

29 kwietnia w naszej szkole odbyła się uroczystość pożegnania absolwentów z klas : III LO, IVT i III LOD. Wśród gości powitaliśmy pana Starostę Powiatu Sztumskiego Wojciecha Cymerysa, pana Wicestarostę Antoniego Downarowicza, Burmistrz Miasta i Gminy Dzierzgoń panią Elżbietę Domańską, Przewodniczącą Rady Rodziców panią Barbarę Jarocką oraz rodziców i opiekunów naszych absolwentów. Uroczystość rozpoczęła się od przekazania sztandaru pocztom sztandarowym z klas młodszych, następnie pan starosta wręczył Stypendium Starosty Sztumskiego o charakterze motywacyjnym uczniom naszej szkoły (20 uczniów). Nastąpił długo oczekiwany moment wręczania świadectw, nagród i dyplomów. Na zakończenie nastąpiło uroczyste przekazanie tablo na ręce Dyrektora Zespołu Szkół im. Cypriana Kamila Norwida pana Jarosława Drwięgi przez absolwentów rocznika 2016. Uczniowie, którzy ukończyli szkołę z wyróżnieniem : klasa III LO - Michalina Kuc, Karolina Pawlak, Daria Pławska, Paulina Świerczyńska, Daria Bobko, Monika Dawidowska, Wiktoria Kwolek, Alicja Markowicz, Wioleta Samiec, klasa IVT - Justyna Jędrzejewska.
Gratulujemy i życzymy wysokich wyników na maturze :)

Stypendium Starosty Sztumskiego

Email Drukuj PDF

Uczniowie, którym przyznano Stypendium Starosty Sztumskiego o charakterze motywacyjnym w wyniku klasyfikacji śródrocznej  w roku szkolnym 2015/2016.

Uczniowie  Liceum Ogólnokształcącego:

2. Agata Dunia           - II ZSZ

3. Jarosław Marut     - III ZSZ

4. Dariusz Iwasiej      - III ZSZ

Łącznie stypendium otrzymało  20 osób. Wszystkim serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów w nauce.

I Szkolny Przegląd Miniatur Profilaktycznych

I Szkolny Przegląd Miniatur Profilaktycznych pod hasłem:

RÓŻNE SPOJRZENIA NA ZDROWIE!

Z okazji Światowego Dnia Zdrowia w czwartek 07 kwietnia w naszej szkole odbył się I Szkolny Przegląd Miniatur Profilaktycznych pod hasłem: Różne spojrzenia na zdrowie. Uczniowie z kl. I LO, II LO, I T, II T, III T i I ZSZ przedstawili w wybranych przez siebie formach artystycznych różne problemy zdrowotne. Kl. I LO ukazała problem uzależnienia od alkoholu wykorzystując scenkę z "Małego Księcia", kl. II LO śpiewając i rapując zwróciła uwagę zebranych na ważną kwestię higieny osobistej, natomiast kl. I T przygotowała prezentację multimedialną o anoreksji. Scenkę rodzajową o szkodliwości palenia papierosów przedstawiła kl. II T, a kl. III T wybrała do mini- przedstawienia problem depresji. Uczniowie z kl. I ZSZ  w zabawnej formie ukazali prawdziwość przysłowia, że "sport to zdrowie". Przegląd podsumowała pielęgniarka szkolna- p. Krystyna Motycka, która nawiązała do hasła przewodniego tegorocznego Światowego Dnia Zdrowia "Pokonaj cukrzycę!" i zwróciła uwagę młodzieży na tę chorobę. Całą imprezę profilaktyczną poprowadziły dziewczęta z kl. I Technikum- Małgosia Pułjanauskas i Natalia Dankowska.

Wycieczka turystów z III T do Warszawy

Email Drukuj PDF

20 kwietnia klasa III T - technik obsługi turystycznej wraz z opiekunem panią Moniką Frygier wybrała się na podbój Warszawy. Wyruszyli skoro świt do Malborka następnie pociągiem do Warszawy. Dzień  za krótki a masa atrakcji do obejrzenia. Najpierw udali się do Złotych Tarasów kolejno Pałac Kultury i Nauki. Metrem udali się do Centrum Nauki Kopernik by później spacerem Mostem Świętokrzyskim przejść na Stadion Narodowy. Na stadionie przewodnik opowiedział grupie o historii budowy , konstrukcji i użytkowaniu stadionu. Uczniowie zwiedzili szatnię polskiej reprezentacji. Kolejna podróż metrem tym razem na Nowy Świat i spacer na stare miasto , zwiedzanie Zamku Królewskiego, rynku Barbakanu, murów obronnych. Ostatnim przystankiem w zwiedzaniu Warszawy był Pałac Kultury i Nauki, Plac Piłsudskiego i ogród Saski. Po pełnym atrakcji dniu wsiedli w Modlinbus i udali się na lotnisko w Modlinie, gdyż przelot samolotem z Warszawy do Gdańska miał być główną atrakcją wycieczki. Po dłuższym oczekiwaniu w kolejce do kontroli bezpieczeństwa wsiedli do samolotu …. Damska cześć grupy odrobinę się zestresowała przed startem ;) ale koniec końców wszyscy zadowolenie wylądowali w Gdańsku i planują już kolejną wycieczkę kolejowo-lotniczą.

Podbijamy Dolny Śląsk!

Kwiecień od lat kojarzy nam się z wycieczką dla uczniów  w różne zakątki Polski. Kolejna wyprawa za nami, tym razem na szlaki województwa dolnośląskiego. Oczywiście, zgodnie z tradycją  w towarzystwie gimnazjalistów z Dzierzgonia, których co roku zapraszamy na wyprawę w ramach  naszej współpracy.  W dn. 13.04.- 15.04.2016r. odwiedziliśmy z przewodnikiem  Podziemne Miasto "Osówkę", Zamek w Książu, Środę Śląską i  Wrocław. Zaczęliśmy w środowy poranek od zwiedzania ostatniej, głównej, największej i zarazem najbardziej rozbudowanej kwatery Hitlera zbudowanej na Dolnym Śląsku w Górach Sowich. Zwiedzając "Osówkę" dzielnie pokonaliśmy trasę ekstremalną eksplorując podziemne korytarze, wyrobiska, hale i bunkry. Płynęliśmy łodzią desantową, przeszliśmy chodnikiem poszukiwaczy skarbów za pomocą kładek, pomostów i słabo świecących latarek. Po wyjściu na powierzchnię udaliśmy się do trzeciego co do wielkości zamku w Polsce, czyli do Zamku Książ. Tam uczestniczyliśmy w lekcji zamkowej poznając burzliwe dzieje Książa od jego początków po współczesność. Dowiedzieliśmy się wiele o barwnych losach rodu Hochbergów- długoletnich właścicieli obiektu oraz Księżnej Daisy- ostatniej Pani na zamku. Oglądaliśmy unikatowe zdjęcia archiwalne z początku XX wieku przedstawiające życie w całym zamku, nie tylko na salonach. Podziwialiśmy najciekawsze miejsca, zaułki, przepiękne salony, komnaty, tarasy i ogrody. Ten dzień zakończyliśmy relaksem i harcami w Parku Wodnym w Środzie Śląskiej. Kolejny dzień również obfitował w liczne atrakcje ponieważ zaczęliśmy naszą wyprawę od podziwiania reliktu XIX- wiecznej kultury masowej, czyli Panoramy Racławickiej we Wrocławiu. Tam, dzięki zespoleniu szczególnych zabiegów malarskich i technicznych "przenieśliśmy" się w inną rzeczywistość i inny czas podziwiając wielkie malowidło ( 15x114m) znakomitego batalisty Wojciecha Kossaka i Jana Styki. Następnie wyrabialiśmy mydełka pachnące śliwką, cynamonem i różą w "Humanitarium"- parku rozrywki edukacyjnej znajdującym się na terenie kampusu Pracze we Wrocławiu. Poznaliśmy nie tylko skład mydła kosmetycznego, ale również aktywnie zwiedzaliśmy wystawę interaktywną "Szkiełko i oko- tajemnice optyki", dzięki której dowiedzieliśmy się, że nie wszystko jest takie na jakie wygląda. Przeszliśmy labiryntem optycznym odkrywając tajemnice soczewek, laserów, czy mieszania barw. W sali interaktywnej każdy z nas mógł przekonać się, jak reaguje ludzkie oko na złudzenia optyczne i sprawdzić swój refleks. Po wizycie w Ogrodach Doświadczeń "Humanitarium" udaliśmy się do "Afrykarium", aby zobaczyć egzotyczne zwierzęta Czarnego Lądu. W najnowszej części wrocławskiego zoo w 19 akwariach i basenach o pojemności niemal 15 000 000 litrów wody podziwialiśmy zwierzęta zamieszkujące plaże i rafę koralową Morza Czerwonego, rzekę Nil, krainę Wielkich Rowów Afrykańskich, głębię Kanału Mozambickiego, plaże Wybrzeża Szkieletów ( Namibia) oraz Dżunglę dorzecza Kongo. W tym unikatowym na skalę światową  kompleksie przedstawiającym różne ekosystemy związane ze środowiskiem wodnym Czarnego Kontynentu widzieliśmy niespotykane bogactwo fauny afrykańskiej. Trzeci, ostatni dzień naszej wyprawy również obfitował w liczne atrakcje turystyczne. Naszą przygodę rozpoczęliśmy od spotkania we Wrocławiu z Panią Agnieszką- przewodniczką, która pokazała nam najciekawsze zakątki tego pięknego miasta. Zaczęliśmy od sławnej Piwnicy Świdnickiej, Ratusza, Rynku z zabytkowym pręgierzem, Placu Solnego, Bazyliki Św. Elżbiety, a skończyliśmy na Katedrze Św. Jana Chrzciciela. Ponadto razem szukaliśmy wrocławskich krasnali, byliśmy w Starych Jatkach Miejskich i pod murami dawnego Więzienia Miejskiego. Nie można zapomnieć o Uniwersytecie Wrocławskim, czy Kościele Uniwersyteckim- najpiękniejszym kościele barokowym we Wrocławiu. Wysłuchaliśmy ciekawej historii wrocławskich studentów, widzieliśmy pomnik nagiego szermierza, Zakład Narodowy im. Ossolińskich z przepięknymi ogrodami barokowymi. Byliśmy na największym placu targowym Wrocławia, nie wspominając o Ostrowie Tumskim, czy Moście Miłości, gdzie niektórzy z nas zawieszali miłosne kłódki. I tak idąc szlakiem najcenniejszych zabytków, słuchając objaśnień, ciekawostek i zabawnych historyjek ze strony przewodniczki upłynął nam ostatni dzień naszej wycieczki. Wspaniała atmosfera, uczniowie z poczuciem humoru, liczne atrakcje, słoneczna aura- to wszystko złożyło się na to, aby rzec, że kolejna nasza wycieczka za wyniki w nauce była bardzo udana i niech żałują Ci, którzy z nami nie pojechali. Bo jest naprawdę czego żałować, mimo, iż nie udało nam się odnaleźć "złotego pociągu"!

Mariola Zięba

Lekcje samoobrony

Email Drukuj PDF

Klasa II LO mundurowa w ramach zajęć z wychowania fizycznego odbywa kurs samoobrony. Uczniowie chętnie uczestniczą w zajęciach, które są ciekawym uzupełnieniem lekcji w-f.

Podsumowanie Konkursu na Palmę Wielkanocną

7 kwietnia na naszym comiesięcznym apelu ksiądz Piotr Olechowski ogłosił wyniki Konkursu na Palmę Wielkanocną. Do konkursy uczniowie i grupy z poszczególnych klas zgłosili 20 palm. Jak zawsze nasi uczniowie nie zawiedli i na palmy w konkursie oddano łącznie 21 501 głosów. Oto wyniki:
I miejsce i 10 444 głosy - klasa II T - Sandra Tietz, Alicja Zasowska, Joanna Trzaska, Natalia Warda, Konrad Abramczyk.
II miejsce i 5552 głosy - kllasa II T - Agnieszka Rakoczy, Joanna Prątnicka, Michalina Badeńska.
III miejsce i 1875 głosów Sylwia Budka III T i Marcin Budka II ZSZ
Zwycięzcom serdecznie gratulujemy.
Palmy zostały wystawione w naszym kościele parafialnym i można było je nabyć za dowolną oferowaną kwotę. Łącznie udało się uzbierać 370 złotych, które ksiądz Piotr przekazał na ręce opiekuna Samorządu Uczniowskiego pani Agnieszki Barańskiej dla naszego podopiecznego Josepha z Zambii.
Serdecznie dziękujemy wszystkim za hojność a księdzu Piotrowi za świetny pomysł !.

Biuletyn marzec 2016

Email Drukuj PDF

Przedstawiamy kolejny numer naszego biuletynu za marzec 2016 roku. Zapraszamy i życzymy miłej lektury :) Biuletyn marzec 2016

Zawody strzeleckie klas mundurowych

2 kwietnia 2016 r. na strzelnicy w Starym Mieście, członkowie  Kwidzyńskiego Stowarzyszenia Sportowo-Kolekcjonerskiego GWARD przeprowadzili szkolenie strzeleckie  dla uczniów klasy drugiej Liceum Ogólnokształcącego. Uczestnicy szkolenia -   uczniowie klasy mundurowej, przygotowywani są do zawodów strzeleckich, które odbędą się siódmego maja na strzelnicy w Kwidzynie.

Szkolenie poprzedzone było sadzeniem modrzewia wokół strzelnicy. Prace ziemne nadzorował funkcjonariusz Straży Leśnej.

Warsztat prozdrowotny : "Profilaktyka chorób nowotworowych"

Email Drukuj PDF

We wtorek 15 marca 2016r. uczniowie z naszej szkoły uczestniczyli w warsztacie prozdrowotnym na temat  profilaktyki chorób nowotworowych, który przeprowadził dr  Pan Zbigniew Ciosek  w ramach projektu pn. "Uprzedź nowotwór i ciesz się życiem- efektywna profilaktyka chorób nowotworowych oraz promocja zdrowego stylu życia w powiecie sztumskim". Uczniowie dowiedzieli się, na czym polega profilaktyka w chorobie nowotworowej, jakie są czynniki ryzyka oraz usłyszeli rady i wskazówki specjalisty dotyczące zdrowego trybu życia. Prezentację wzbogacono materiałem filmowym i  występem Pani Justyny Pawłowskiej, która opowiedziała o swoich doświadczeniach związanych z przebytą chorobą nowotworową.

Życzenia - Adopcja Serca

Dionizy, Eustachy, Eustachiusz, Fausta,
Faustyna, Filipina, Irena, Oleg, Ostap,
Sozant

Do końca roku zostało 103 dni.